Sprememba Zakona o visokem šolstvu leta 2006 je izenačila določene izobrazbe, ki so pridobljene v določenih časovnih obdobjih. Vodilo te spremembe je bila pravičnost, saj nekateri v svojem času NISO imeli druge možnosti, saj daljšega študija ni bilo. Pri socialnih delavcih je situacija dvakratno zapletena. Pred letom 1993 je obstajal 2-letni visokošolski študij, in ta pridobljen nivo izobrazbe je VI. Po spremembi Zakona (leta 2006) je ta stopnja izobrazbe (in ne naziv) povišana na VII/1. V času fakultetnega 4-letnega študija (naziv dipl. soc.del.) je bila tako pridobljena izobrazba VII/1, po spremembi zakona pa na VII/2. In univerzitetni študij (univ. dipl. soc. del.) ostaja na VII/2 stopnji. Če je vas je kdo po letu 2006 zavajal, da boste z dodatno pridobitvijo višjega izobrazbenega naziva pridobili pri plači, vas je zavajal. Prav tako ste upravičeni do odškodnine vsi tisti, ki ste bili od sprejetja te spremembe Zakona plačani po VI. stopnji, čeprav bi vam morali priznati VII/1 ali VII/2. To so lahko bistveni zapleti. Težave glede FSD so naslednje: ali so vas po letu 2006 informirali, da boste z opravljenim univerzitetnim doštudijem pridobili pri plači, ker to ni res, plača vam pripada že po spremembi Zakona. In če so vam govorili, da boste imeli tako boljše možnosti za službo. Tudi to s stališča enakopravnosti ni res, saj sprememba Zakona pravi, da se izenačujejo tiste stopnje izobrazbe v tistem času, ko takratni študent NI imel možnosti za daljši študij. To se mi zdi predvsem pomembno za vse, ki ste še vedno "navadni" soc. del (2-letni) in v vašem času NI BILO možnosti 4-letnega študija. Vi ste po stopnji pridobljenega znanja izenačeni s kasnejšim fakultetnim študijem in fakultetni študij z univerzitetnim. Če pa želite imeti naziv, torej, da se podpisujete kot univ. dipl. soc. del. potem je potrebno pridobiti diplomo na FSD. Je pa vsekakor sporno zaračunavanje nečesa, kar sprememba Zakona izenačuje! Če pravi, da ste dipl. soc. del. na isti stopnji znanja kot univ. dipl. soc. del., potem ne more nekdo zaračunavati za izdajo dokumenta stroškov. Gre bolj za verifikacijo vaše stopnje izobrazbe, ki nekaj časa bolj zaradi spleta nesrečnih okoliščin ni bila uradno prepoznana kot univerzitetna. Vsi pa se strinjamo, da je nivo znanja isti in tako pravi tudi sprememba Zakona o visokem šolstvu!
Uradni list 94/2006
15. člen
V Republiki Sloveniji: – raven izobrazbe, pridobljena po študijskih programih za pridobitev višje izobrazbe, sprejetih pred 1. 1. 1994, in raven izobrazbe, pridobljena po študijskih programih za pridobitev visoke strokovne izobrazbe, sprejetih pred 11. 6. 2004 (v nadaljnjem besedilu: dosedanji študijski programi), ustreza ravni izobrazbe, pridobljeni po visokošolskih strokovnih študijskih programih prve stopnje iz 33. člena zakona; – raven izobrazbe, pridobljena po dosedanjih študijskih programih za pridobitev univerzitetne izobrazbe ustreza ravni izobrazbe, pridobljeni po študijskih programih druge stopnje iz 33. člena zakona; – raven izobrazbe, pridobljena po dosedanjih študijskih programih za pridobitev visoke strokovne izobrazbe, skupaj s končanim študijskim programom za pridobitev specializacije, ustreza ravni izobrazbe, pridobljeni po študijskih programih druge stopnje iz 33. člena zakona; – raven izobrazbe, pridobljena po dosedanjih študijskih programih za pridobitev magisterija znanosti in raven izobrazbe, pridobljena po dosedanjih študijskih programih za pridobitev univerzitetne izobrazbe, skupaj s končanim študijskim programom za pridobitev specializacije ustreza ravni izobrazbe, pridobljeni po študijskih programih tretje stopnje iz 33. člena zakona; – raven izobrazbe, pridobljena po dosedanjih študijskih programih za pridobitev doktorata znanosti ustreza ravni izobrazbe, pridobljeni po doktorskih študijskih programih tretje stopnje iz 33. člena zakona. Podrobnejše določbe o razvrstitvi ravni izobrazbe sprejme Vlada Republike Slovenije v predpisu o uvedbi in uporabi klasifikacije izobraževanja in usposabljanja v Republiki Sloveniji.
|